Jaký vliv má životní styl a strava na naši pleť?



Naše pleť je ovlivňována mnoha faktory. Velmi často v salonu slýchám: ,,To je genetika, moje mamka to měla také.'' Ale je vědecky dokázáno, že genetika dělá maximálně 20 %, vše ostatní dokážeme ovlivnit správnou a hlavně včasnou péčí a také tím, jak žijeme a celkově se staráme o celé naše tělo.

Stav naší pleti můžeme ovlivnit i životním stylem a také stravou. Ta by měla být bohatá na minerály a vitamíny, neboli antioxidanty. Ty chrání naše buňky proti předčasné degradaci.
Každý vitamín je v pleti užitečný jinak. Například vitamín:
  • A (retinol, ze skupiny karotenoidů) odstraňuje odumřelé kožní buňky, stimuluje tvorbu kolagenu, má antiage efekt
  • E chrání naše buněčné jádro
  • C je takový univerzál - chrání buněčný obal, posiluje cévní stěnu, zabraňuje hyperpigmentaci
Většina vitamínů je rozpustná v tucích. To znamená, že pokud je přijímáte stravou, měli byste ji doplnit o rostlinné tuky, které na sebe vitamíny navážou a poté se v těle lépe vstřebávají.

S minerály je to horší. Tam je třeba zařadit i kvalitní doplňky stravy nebo vhodnou kosmetickou péči. Minerály zlepšují stav pleti a celkově podporují naši imunitu.

Další v pořadí je pitný režim (všeobecně málo pijeme). Naše tělo obsahuje kolem 60 % vody, kterou je potřeba stále doplňovat. Ideální je přijmout denně 1,5 až 2 litry tekutin (voda, minerálky, kvalitní čaj) a nejlépe neslazené, cukrů přijímáme už tak dost ve stravě.
Pleti nesvědčí alkohol, ale to určitě všichni víte a musíte si určit nějakou ,,zdravou'' míru. Co se kávy týče, ta by se měla doplnit vždy vodou, protože tělo odvodňuje a vysušuje.

Dostatek čerstvého vzduchu a pohyb dělá také divy. Jsme čím dál tím více zavřeni v práci, kancelářích, sedíme u počítačů (tam, pokud to jde, zapněte si filtr proti modrému světlu - to působí podobně jako fotoaging a navíc nám kazí oči) a celkově jsme ten pohyb venku omezili. Dejte si za úkol pobýt každý den nějakou dobu venku, relaxujte a zhluboka dýchejte, aby se tělo dostatečně okysličilo.

Dopřejte si pohyb, ať jste stále v kondici. Při cvičení se vylučuje hormon štěstí (endorfin) a i díky tomu si udržíte déle mladistvější vzhled. Navíc pot nám odvádí z těla toxiny. Jen je potřeba zpocenou pleť správně vyčistit, aby se to nezaneslo zpět do pórů.

Co má také negativní vliv je kouření. Kdo více kouří a celkově se v takovém prostředí pohybuje, má znatelně rozšířené póry, častěji trpí na praskání žilek, pleť je citlivější, slabší a mívá našedlou barvu bez jasu. Pokud se nedokážete kouření vzdát, zkvalitněte pleťovou péči, a to zejména čištění.

Důležitý bod je i opalování. Moje klientky jsou poučené a vědí, jak se o pokožku v létě starat. Mnoho z nich od opalování už opustilo. Bohužel jsou to spíše klientky ve věku 40+ a více snad 50+, které pochopily, že opálená pleť rovná se více stárnoucí pleť. U některých je stále trend co nejvíce se opálit. A nějaká sluneční ochrana? Ani náhodou. Hodiny na sluníčku a hezky do večera. Jenže jsou tu mnohem závažnější rizika, než je rychlejší stárnutí (rozpad kolagenu vlivem UVA záření - tvorba hlubokých vrásek, suchá a povadající pleť) a to třeba kožní karcinomy. Píšu to sem takto natvrdo, protože rok od roku je sluníčko silnější. Rakovinou pokožky každý rok onemocní kolem 70 000 lidí a kolem 450 jich zemře.

Za zmínku také stojí pracovní prostředí a s tím i třeba spojený stres. Je mi jasné, že mnoho z vás prostředí, ve kterém pracuje, neovlivní, ale opět můžete ovlivnit péči o pokožku. Stres nám také nepřidá a urychlí stárnutí.

Pokuste se zamyslet nad tím, co můžete změnit k lepšímu. Pleť i vaše tělo vám poděkují.
  • Líbil se vám článek? Sdílejte jej s přáteli.

DOPORUČUJEME VÁM