Jak mít zdravé a krásné vlasy?



Vlasy jsou takovou naší korunkou krásy. Bohužel se ale většina z nás potýká s různými potížemi, ať je to padání vlasů, lupy, mastná pokožka aj., které vlasům na kráse dvakrát moc nepřidají. Co s tím?

Tajemství krásy a zdraví vlasů se skrývá ve vlasové pokožce. Pokud není v pořádku, nemohou být v pořádku ani vlasy. Proto je vždy důležité začít s péčí o pokožku vlasů. K tomu vám pomůžou produkty určené na čištění, detoxikaci a prokrvení pokožky. Z našeho sortimentu si můžete vybrat detoxikační esenci, tonikum, pěnu nebo čisticí masku.

TIP: Dokud se budete potýkat s problémy s vlasovou pokožkou, vyhněte se suchým šamponům, sprejům na zakrytí šedin apod.

Jak při péči správně postupovat?

Po důkladném a hloubkovém vyčištění pokožky vlasů následuje mytí šamponem. Ten vyberte takový, aby byl šetrný k vlasům a pokožce a byl určený pro řešení daného problému (např. šampon na mastné vlasy, proti padání, na citlivou pokožku...). Jako další na řadu přichází kondicionér. Doporučujeme nanášet na vytamponované vlasy (látky z kondicionéru se tak nenaředí) a pouze do jejich délek, aby se předešlo rychlému maštění vlasové pokožky.
Během mytí vlasů pokožku zuřivě nedrbejte, ale jemně masírujte bříšky prstů. Všechny oplachové produkty dobře smývejte. Pozor! Vyhněte se příliš horké vodě. Šampon nebo maska působí krátce, proto v případě větších potíží je nutné použít sérum určené pro výživu vlasového váčku nebo pro prokrvení pokožky, hlavně při potížích s padáním vlasů.

Při fénování vlasů nepouštějte fén na maximální teplotu a vždy používejte termoochrannu (samozřejmě i před žehlením vlasů) a vlasy nepřesušujte. Fén by měl být ionizační, protože zamezuje tvorbě statické elektřiny. Kartáče a hřebeny si vybírejte takové, aby nedráždily pokožku.

Nemůžeme se však spoléhat pouze na kvalitní kosmetiku. Je třeba se zaměřit i na další faktory, které ovlivňují stav a kvalitu našich vlasů.

Jaké jsou nejčastější příčiny problémů s vlasy?

  • nedostatek vitaminů a minerálů
  • nevhodná a nekvalitní kosmetika
  • nešetrná úprava vlasů (žehlení, kulmování, fénování, česání)
  • životní styl
  • hormonální změny
  • psychické či fyzické zatížení
  • nemoce, dědičnost, anemie, užívání léků (nasazení / vysazení léků)
Kvalitu vlasů ovlivňuje i skladba stravy. V případě nedostatečné výživy zastavuje vlasový kořínek svoji činnost a životnost vlasu se zkracuje.
Pro vlasy jsou důležité především tyto živiny:
  • aminokyseliny, síra - pro tvorbu keratinu (zdroj: rostlinné i živočišné bílkoviny)
  • vitamin B3 a B5 - zajišťuje pružnost, pevnost a lesk vlasu (zdroj: tuňák, játra, semena slunečnice, arašídy, tmavé pečivo, fazole, hrách)
  • B6 - zlepšuje stav pokožky (zdroj: obilí, žloutek, játra)
  • B12 - chrání před padáním vlasů (zdroj: ryby, mléko, vejce, kuřecí maso)
  • H (biotin) - pro odolnost a sílu vlasu, má protizánětlivý efekt (zdroj: maso, mléko, celozrnné produkty, ořechy, žloutek)
a stopové prvky:
  • zinek - aktivuje metabolismus, zamezuje padání vlasů (zdroj: maso, mléko, sýry)
  • měď - reguluje proces růstových buněk kořínků, nedostatek může způsobit lámání vlasů (zdroj: celozrnné výrobky, luštěniny, ořechy, droždí)
  • železo - důležitý pro zdravý růst vlasových váčků (zdroj: červené maso, mořské plody, listová zelenina, luštěniny, sušené ovoce)

Dbejte tedy na správnou péči, pestrou a vyváženou stravu, ale myslete i na svou fyzickou a psychickou kondici.
Všechno chce svůj čas. Ale nebojte, při dodržování určitých zásad na sobě výsledek nenechá dlouho čekat a vy se tak budete brzy radovat z krásných a zdravých vlasů.
  • Líbil se vám článek? Sdílejte jej s přáteli.

DOPORUČUJEME VÁM